Aangepaste dienstverlening gemeente Baarn

Vanwege de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zijn er aanpassingen aan de gemeentelijke dienstverlening. Uitgangspunt is dat we op verantwoorde wijze inwoners, ondernemers en organisaties van dienst blijven. Daarvoor vragen wij uw begrip en medewerking.

Balie Burgerzaken

De balie Burgerzaken werkt momenteel volledig op afspraak. Bedoeling is nu vooral beschikbaar te zijn voor zaken die niet kunnen wachten en spoed hebben. Denk aan geboorteaangiftes en (bijna) verlopen reisdocumenten en rijbewijzen.

Let op: de pasfoto-automaat in het gemeentehuis is buiten gebruik dus u moet zelf een pasfoto meenemen. 

Afspraak in de ochtenden

U kunt een afspraak voor de balie Burgerzaken inplannen voor een bezoek op werkdagen in de ochtend (van 8.00 tot 12.00 uur). Klik hier om een afspraak te maken of doe dit telefonisch via 035-5481611. De avondopenstelling is op dit moment vervallen.

Balie Belastingen

De balie Belastingen in het gemeentehuis is gesloten. Voor vragen over belastingen of WOZ-waarde kunt u telefonisch contact opnemen via het algemene nummer 035-5481611 of een e-mail sturen naar belastingen@baarn.nl.

Afdeling Vergunningverlening

De afdeling Vergunningverlening is alleen telefonisch bereikbaar via het algemene nummer 035-5481611 of door een e-mail te sturen naar vergunningverlening@baarn.nl  

Loket Wonen, Zorg & Welzijn

U kunt telefonisch contact opnemen met het Loket Wonen Zorg & Welzijn via het algemene nummer 035-5481611. Er vinden geen huisbezoeken plaats. In plaats daarvan wordt telefonisch contact onderhouden.

Lokaal Team

Het lokaal team is goed bereikbaar via mail en telefoon. Per hulpvraag wordt gekeken of het vervolg digitaal of fysiek plaatsvindt. U kunt uw contactpersoon bij het Lokaal Team bereiken voor vragen via het algemene nummer 06-28316303.

Recyclingstation

In verband met drukte en de noodzaak om afstand te houden, worden bij het recyclingstation maximaal 10 auto's tegelijk toegelaten. Houd rekening met een wachttijd. Kijk voor meer informatie ook op de website van RMN.

Huwelijken

Op het gemeentehuis: in de trouwkamer (‘administratief trouwen’) max. 6 personen / in de trouwzaal (ceremonie met een BABS): max. 24 personen. Dit is inclusief bruidspaar.

Een medewerker van de gemeente neemt contact op met de bruidsparen die de komende tijd een huwelijk hebben gepland. Er wordt met hen overlegd wat de wensen en mogelijkheden zijn.