Tijdelijke verkeersmaatregelen aanvragen
Gaat u (graaf)werkzaamheden uitvoeren in de openbare ruimte? Dan heeft u mogelijk een tijdelijke verkeersmaatregel nodig en moet u een aanvraag indienen bij de gemeente. Doe dit op tijd en volledig. U kunt pas starten met de werkzaamheden na goedkeuring van uw aanvraag.
Op tijd aanvragen
De gemeente ontvangt een groot aantal aanvragen om te beoordelen. Doe daarom op tijd een aanvraag. Na de beoordeling is afstemming nodig met hulpdiensten en omwonenden. Zo kunnen we de veiligheid en leefbaarheid in het gebied beheersen.
Let op!
Zonder tijdige of volledige aanvraag (inclusief schatting van de uitvoeringsdatum) kunnen wij uw verzoek niet in behandeling nemen. U kunt pas starten met de werkzaamheden na goedkeuring van uw aanvraag. Indien u toch eerder start, bestaat het risico dat de werkzaamheden worden stilgelegd.
Aanvraagtermijnen
Voor de aanvraagtermijnen maakt de gemeente onderscheid tussen kleine en grotere werkzaamheden en spoedwerkzaamheden:
Kleine werkzaamheden
Gaat u kleine werkzaamheden uitvoeren op bijvoorbeeld op trottoir, fietspad of parkeerplaats die buiten de spits plaatsvinden en korter dan een halve dag duren?
Dien uw aanvraag minimaal 1 week vóór aanvang in.
Grotere werkzaamheden
Gaat het om werkzaamheden met verkeershinder van een dag of langer op het wegdek?
Dien uw aanvraag minimaal 4 weken vóór aanvang in.
Spoedwerkzaamheden
Bij spoedwerkzaamheden zoals bij acute storingen of onveilige situaties, wijkt de normale aanvraagtermijn af. Neem in dat geval direct telefonisch contact op met de gemeente via het algemene nummer 035 - 548 16 11.
Let op: ook bij spoed dient u zo snel mogelijk een verkeersmaatregel aan te vragen via de aanmeldlink. Ook bij spoed zal na aanmelden afstemming plaatsvinden.
Via onderstaande knoppen kunt u de aanvraag indienen.
Meer informatie
Heeft u vragen over uw situatie of twijfelt u welke aanvraagtermijn voor u geldt? Neem dan tijdig contact op.