Melden

De openbare ruimte moet netjes, veilig en voor iedereen toegankelijk zijn. Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Bekijk dan eerst of u het zelf of met uw buurtgenoten kunt oplossen. Zo niet, dan kunt u een melding maken bij de gemeente. We pakken uw melding zo snel mogelijk op. Soms kan de oplossing iets langer duren, bijvoorbeeld door levering van materialen of het inhuren van een aannemer. U kunt er van uitgaan dat uw melding wordt opgepakt. 

Hoe lang het duurt

De gemeente behandelt uw melding meestal binnen 5 werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Soms is daar meer tijd voor nodig.

Ergens anders melden

  • Gevonden dieren: bel de dierenambulance.
  • Overlast van anderen, zoals buren of verslaafden: bel de politie.
  • Zorg over verward gedrag of ernstige psychische problemen: GGD(externe link)
  • Voorwerpen of plekken die niet van de gemeente zijn: neem contact op met de eigenaar.

Calamiteit

Wilt u een calamiteit buiten kantooruren melden (bijvoorbeeld; een gat in de weg, omgevallen boom, of andere gevaarlijke situatie die niet kan wachten tot de volgende dag)? Neem dan contact op met de politie via het telefoonnummer 0900-8844.

Afval openbare ruimte en recycling

RMN (Reinigingsbedrijf Midden Nederland) ruimt het afval op openbare wegen en pleinen op. Ook houdt RMN zich bezig met straatreiniging en onkruidbestrijding. Verder beheert RMN het recyclingstation.

Openbare straatverlichting

Wanneer u merkt dat een lichtmast niet brandt of de straat donker blijft, dan kunt u de storing melden via het storingsportaal voor Gemeente Baarn op de website van Luminizer(externe link). Hier kunt u een lantaarnpaal selecteren om een nieuwe storing te melden en de status van bestaande storingen bekijken.

Milieuklachten

Heeft u een milieuklacht? Deze kunt u melden op de website(externe link) van de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) of u kunt de RUD bellen: 0800 022 55 10.