In de basisregistratie personen (BRP) staan de gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens (een uittreksel) opvragen bij de gemeente. Soms heeft u dit uittreksel uit de basisregistratie personen nodig. Bijvoorbeeld als u zich wilt inschrijven voor een woning. Een uittreksel kunt u alleen aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven.

Het aanvragen van een uittreksel uit de BRP gaat digitaal. Gebruik hiervoor onderstaande knop. U logt in met DigiD en betaalt direct met iDEAL. 

Bent u van plan om een uittreksel aan te vragen omdat u alleen met uw minderjarig kind (tot 18 jaar) naar het buitenland gaat? Dan kan de informatie van de Rijksoverheid relevant voor u zijn: heb ik toestemming nodig om alleen met mijn kind te reizen(externe link)

DigiD linkUittreksel aanvragen (met DigiD)

U krijgt het uittreksel BRP uiterlijk binnen vijf werkdagen thuisgestuurd. U hoeft hiervoor niet naar het gemeentehuis te komen.

Wat staat er in het uittreksel BRP?

U kunt bij de aanvraag kiezen uit verschillende uittreksels. 

In een uittreksel uit de BRP staan altijd:

  • uw naam
  • adres
  • geboortedatum
  • geboorteplaats. 

In het uittreksel kunnen ook andere gegevens staan. Heeft u het uittreksel nodig voor een bepaalde instantie of organisatie? Informeer dan welke gegevens zij nodig hebben. Op die manier vraagt u het juiste uittreksel aan.

Heeft u het uittreksel nodig voor een buitenlandse instantie? Vraag dan een internationaal uittreksel aan.

Kunt u het uittreksel niet digitaal aanvragen?

Maak dan een afspraak om het uittreksel op te halen op het gemeentehuis. 

Maak een afspraak

Bij de afspraak neemt u mee:

  • een geldig legitimatiebewijs
  • uw pinpas.

Kosten

U betaalt € 15,15 voor een uittreksel uit de BRP.

Heeft deze informatie u geholpen?