De gemeente Eemnes heeft de gemeentelijke belastingtaken overgedragen aan Baarn. De gemeente Baarn verstuurt de belastingaanslagen namens Eemnes en verzorgt de verdere administratieve afhandeling. Ook het behandelen van vragen en bezwaarschriften wordt door gemeente Baarn gedaan. De gemeente Eemnes blijft zelf het belastingbeleid en de eigen tarieven bepalen.

Heeft u als inwoner van de gemeente Eemnes vragen over uw aanslag? Kijk dan op de volgende internetpagina voor meer informatie: www.baarn.nl/belastingen.

Op het aanslagbiljet van de gemeente Eemnes staat welke bedragen men moet betalen en wanneer het geld betaald moet zijn. Betaling kan via automatische incasso of door het bedrag over te maken. Let op: het aantal betaaltermijnen voor inwoners van Eemnes was 9 en is nu 8 geworden. De rekening waarop u men de betaling doet, staat op naam van de gemeente Baarn.

Afspraak maken met taxateur

Inwoners van Eemnes met vragen over de vaststelling van de WOZ-waarde kunnen ook een afspraak maken om op 12, 13 of 14 april in het gemeentehuis van Eemnes in gesprek te gaan met een taxateur. Samen wordt dan gekeken of de WOZ-waarde moet worden aangepast. Voor het gesprek met de taxateur moet u vooraf een afspraak maken. Dat kan telefonisch via: 035 – 548 16 11. Of door een e-mail te sturen naar belastingen@baarn.nl. (Let op: het is niet mogelijk om zonder afspraak in gesprek te gaan met de taxateur. Het is nodig dat u van te voren een afspraak maakt, zodat de taxateur de juiste gegevens bij de hand heeft).