U gaat persoonlijk langs bij de gemeente met het document waarop u uw handtekening moet plaatsen. U maakt hiervoor een afspraak bij loket Burgerzaken. U tekent het document pas bij de gemeente.

Hoe het werkt

  • Legalisatie van een handtekening moet u zelf doen. U kunt dit niet door iemand anders laten doen.
  • De gemeente bevestigt met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op uw paspoort of identiteitskaart staat. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of formulier.
  • De ambtenaar van de gemeente controleert de handtekening op het document met de handtekening op uw identiteitsbewijs.

Wat moet ik doen

U gaat persoonlijk langs bij de gemeente met het document waarop u uw handtekening moet plaatsen. U tekent het document pas bij de gemeente.

Daarnaast moet uw identiteit deugdelijk vastgesteld worden. Hiervoor moet u een geldig identiteitsbewijs overleggen.

Hoe lang het duurt

Uw handtekening wordt direct gelegaliseerd. U krijgt het document dus gelijk weer mee.

Wat moet ik meenemen

  • het document waarop u uw handtekening wilt plaatsen
  • uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument)

Kosten

U betaalt €15,15 voor het legaliseren van uw handtekening. 

Contact

Team Burgerzaken
Telefoon: 035 - 548 16 11.