Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld door een ziekte, ouderdom of een beperking niet meer alles zelf kunt doen. U kunt dan denken aan lokaal en regionaal verplaatsen, het huishouden of dat uw woning niet meer geschikt is om in te wonen. In dat geval kunt u een melding bij de gemeente doen. Samen kijken we dat wat u nodig heeft, dit kan bijvoorbeeld een rolstoel, huishoudelijke hulp, een vervoersvoorziening, of een woningaanpassing zijn. De melding doet u online of u vraagt de papieren aanvraagformulieren aan. Deze sturen wij dan per post naar het adres dat u aangeeft.

DigiD linkOnline wmo melding doen

Meldingsformulieren op papier

Na ontvangst van uw melding, maken wij zo snel mogelijk een afspraak met u of uw contactpersoon voor een gesprek. Daarin bespreken we uw vragen, behoefte en de mogelijke oplossingen.

We kijken samen naar wat u zelf kunt doen, wat uw omgeving voor u kan betekenen en welke ondersteuning er vanuit de gemeente nodig is. 

Let op: Wij ontvangen momenteel veel meldingen voor de Wmo. Uiteraard doen wij onze uiterste best om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Maar door de drukte kan het wat langer duren voor u antwoord krijgt. Daarvoor vragen wij uw begrip.  

Wilt u uw wmo voorzieningen beëindigen? Dat kan via onderstaande knop:

DigiD linkOnline wmo voorzieningen beëindigen

Hoe het werkt

Persoonlijk plan

Als u dat wilt, kunt u vóór uw gesprek een zogenoemd persoonlijk plan opstellen. In een persoonlijk plan staat een beschrijving van uw situatie, behoefte en voorkeuren en een overzicht van de mogelijkheden die helpen bij het oplossen van uw probleem. Voor dit plan heeft u 7 dagen de tijd. Deze termijn gaat in nadat u de melding heeft ingediend. Als u geen persoonlijk plan indient dan is er niets aan de hand. Het is niet verplicht om een persoonlijk plan in te dienen. Dit heeft geen gevolgen voor uw latere aanvraag.

Gesprek

Nadat het Loket Wonen, Zorg & Welzijn uw formulier heeft ontvangen, maken wij zo snel mogelijk een afspraak met u of uw contactpersoon voor een gesprek. Daarin bespreken we samen met u uw vragen, behoeften en oplossingen. We kijken samen naar wat u zelf kunt doen, wat uw omgeving voor u kan betekenen en welke ondersteuning er vanuit de gemeente nodig kan zijn.

Hoe lang het duurt

De gemeente moet binnen 6 weken nadat u melding heeft gedaan het onderzoek uitvoeren. Als u na het onderzoek een aanvraag heeft ingediend dan moet de gemeente binnen 2 weken hierop beslissen.

Contact

Als u een vraag heeft, kunt u contact opnemen met het Loket Wonen, Zorg & Welzijn.

Het loket is van maandag tot en met vrijdag telefonisch te bereiken van 8.00 tot 11.00 uur via 035 548 16 11. U kunt ook een e-mail sturen naar: zorgloket@baarn.nl.

Let op: in week 30 t/m 32 is het loket op vrijdag gesloten

Vanwege de vakantieperiode is het loket in week 30 t/m 32 op vrijdag gesloten. Op maandag t/m donderdag is het Loket Wonen, Zorg & Welzijn bereikbaar tijdens de gebruikelijke openingstijden van 8.00 tot 11.00 uur.