Rommelmarkt
U moet een vergunning aanvragen als u een rommelmarkt (ook wel snuffelmarkt genoemd) wilt organiseren die voor publiek toegankelijk is. Via onderstaande knoppen kunt u een rommelmarktvergunning aanvragen.
Hoe het werkt
Als u een rommelmarkt of snuffelmarkt wilt organiseren in een gebouw dan vraagt u een rommelmarktvergunning aan.
U heeft een rommelmarktvergunning nodig als:
- De markt in een voor publiek toegankelijk gebouw is;
- Op de markt voornamelijk tweedehands of ongangbare spullen worden verkocht.
Als u een rommelmarkt wilt organiseren in de buitenlucht (de openbare ruimte) dan vraagt u een evenementenvergunning aan.
Wat moet ik doen
U vraagt de vergunning aan bij de gemeente. Geef bij uw aanvraag de volgende informatie:
- welke organisatie de rommelmarkt organiseert;
- telefoonnummers en gegevens van contactpersonen van uw organisatie;
- waar u de rommelmarkt wilt houden;
- datum van de rommelmarkt;
- hoe laat de rommelmarkt begint en eindigt;
- het soort rommelmarkt en de omvang (zoals het aantal kramen);
- of er verkeersmaatregelen nodig zijn;
- Een plattegrond van de inrichting van de markt.
Wilt u op de markt muziek laten horen en/of alcoholische dranken verkopen dan moet u hiervoor een aparte vergunning of ontheffing aanvragen.
Hoe lang het duurt
U ontvangt binnen 8 weken bericht of u de vergunning krijgt.
Bezwaar maken
Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.
Kosten
Een rommelmarktvergunning kost € 73,90.
Contact
Heeft u nog vragen? Of wilt u een afspraak inplannen voordat u de aanvraag doet? Neem dan contact op met team Openbare Orde en Veiligheid via telefoonnummer 035 - 548 16 11 of stuur een e-mail naar evenementen@baarn.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.