U moet een vergunning aanvragen als u een rommelmarkt (ook wel snuffelmarkt genoemd) wilt organiseren die voor publiek toegankelijk is. Via onderstaande knoppen kunt u een rommelmarktvergunning aanvragen.

Hoe het werkt

Als u een rommelmarkt of snuffelmarkt wilt organiseren in een gebouw dan vraagt u een rommelmarktvergunning aan.

U heeft een rommelmarktvergunning nodig als:

  • De markt in een voor publiek toegankelijk gebouw is;
  • Op de markt voornamelijk tweedehands of ongangbare spullen worden verkocht.

Als u een rommelmarkt wilt organiseren in de buitenlucht (de openbare ruimte) dan vraagt u een evenementenvergunning aan.

Wat moet ik doen

U vraagt de vergunning aan bij de gemeente. Geef bij uw aanvraag de volgende informatie:

  • welke organisatie de rommelmarkt organiseert;
  • telefoonnummers en gegevens van contactpersonen van uw organisatie;
  • waar u de rommelmarkt wilt houden;
  • datum van de rommelmarkt;
  • hoe laat de rommelmarkt begint en eindigt;
  • het soort rommelmarkt en de omvang (zoals het aantal kramen);
  • of er verkeersmaatregelen nodig zijn;
  • Een plattegrond van de inrichting van de markt.

Wilt u op de markt muziek laten horen en/of alcoholische dranken verkopen dan moet u hiervoor een aparte vergunning of ontheffing aanvragen.

Hoe lang het duurt

U ontvangt binnen 8 weken bericht of u de vergunning krijgt.

Bezwaar maken

Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

Kosten

Een rommelmarktvergunning kost € 73,90.

Contact

Heeft u nog vragen? Of wilt u een afspraak inplannen voordat u de aanvraag doet? Neem dan contact op met team Openbare Orde en Veiligheid via telefoonnummer 035 - 548 16 11 of stuur een e-mail naar evenementen@baarn.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.