Klacht indienen
Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of zelfs de burgemeester) van de gemeente. Hierover kunt u een klacht indienen.
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. Dat kan gaan over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Onderstaande onderwerpen hebben een eigen klachtenprocedure:
Jaarverslag klachten
De Algemene wet bestuursrecht verplicht gemeenten om jaarlijks verslag te doen van het aantal klachten en de afhandeling daarvan. Daarom heeft de gemeente een jaarverslag Klachten opgesteld. Het jaarverslag biedt inzicht in het aantal klachten, de aard daarvan, de wijze van afhandeling en de lessen die de gemeente hieruit kan trekken. Het jaarverslag 2023-2024 is via onderstaande link in te zien.
Contact
Heeft u nog vragen over de klachtenprocedure? Neem dan contact op met Team Juridische Zaken van de gemeente Baarn via telefoonnummer: 035 - 548 17 23.
Nationale Ombudsman
Bent u niet tevreden met de beslissing van de gemeente, dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Kijkt u voor meer informatie op de website van de Nationale ombudsman.

Online een klacht indienen